Followers

Wednesday, August 24, 2011

umi.

ganap 22 hari umi meninggalkan ku sekeluarga. kosong sgt kosong. umi tinggalkan kami pada 3.8.11 bersamaan dgn 3 ramadhan akibat kenser usus. tanpa disedari. sakit dtg secara tiba2. lps operation baru dpt tahu yang penyakit sebenar umi adalah kenser usus tahap ke 3. dan masa hari operation tu dah tahap ke 4. YA ALLAH! kuatnya dugaan mu ya tuhan ku.

apa yang boley kami lakukan adalah bersabar dan berdoa. walau pedih hati nak merelakan tp, apakan daya, umi telah pergi pada usia 48 tahun. umi x boley kembali lg. walau dirayu bagaimanapun, umi tetap berbahagia di sana.

tahun ini, tahun pertama raya tanpa umi, berpuasa sempat 3 hari besama walaupun dalam masa ini 3 hari umi suadah dalam keaadan tenat di icu. kami sentiasa bersama umi sepanjang umi di icu.

thaun ini juga tahun trakhir jugak umi ucap happy birthday utk a'ah. dan kali terakhir jugak a'ah ucap birthday utk umi. semua itu jd kenangan besama umi.

aku terpaksa merelakan, meredhakan pemergian umi. umi pergi dalam bulan yang baik. juga dlm keadaan yang baik. umi tinggalkan kami dalam keadaan tersenyam. YA ALLAH, hebat kekuasaan mu YA ALLAH. semoga umi lebih berbahagia di sama dan ditempatkan dalam kalangan briman.

-al- fatihah-



*p/s: rindu sgt2 umi. (bahagian korus)

2 comments:

siti waheda said...

a'ah sabak..kuatkan semangat..
aku tau berat mata memandang berat lagi bahu yg memikul..
semoga ka tabah menghadapi hari yg mendatng..

kak gojes said...

sabar erk...takziah dr sy sekeluarga